Van de Tango naar de Pinguïns!

28 maart 2013 - El Calafate (city), Argentinië

Ons vorige verhaal plaatste we onderweg naar Buenos Aires en ondertussen zijn we al weer zo’n 3800 kilometer verder, dus tijd voor een update!

In het Parijs van het zuiden zoals Buenos Aires word genoemd hebben wij ons uitstekend vermaakt.  Veel leuke wijken,  o.a. San Telmo: een leuke artistieke wijk met een grote antiekmarkt en waar op iedere hoek van de straat de tango werd gedanst.  Het drukke centrum bezocht, is ook een belevenis, overal mensen, winkeltjes, taxi’s en op iedere hoek van de straat een koffie tentje, theetentje of kroegje.

Vanuit Buenos Aires hebben we Uruguay bezocht, Colonia del Sacremente. Leuk en vergeleken met de drukte van Buenos Aires een heerlijk rustig dorpje.
Ook zijn we een dagje naar Tigre geweest, een dorpje in de Delta met alleen boten als vervoersmiddel. Er zijn geen wegen, alleen kanalen. Leuk om hier doorheen te varen en de dorpjes/ huisjes te bekijken met o.a drijvende supermarkt, drijvend benzine station om de bootjes bij te tanken.

Op een bijna-doodervaring in een taxi met opgefokte uberhypere chauffeur na zijn we uit Buenos Aires weer heelhuids weer vertrokken naar Ushuaia!

Ushuaia is de meeste Zuidelijke stad ter wereld. We zijn dus op het einde van de wereld beland en we vinden het ook het einde. We hebben kolonies zeeleeuwen  en pinguïns gespot en dat was echt geweldig. Ook hebben we een gletsjer beklommen, de gletsjer was niet zo mooi, maar het uitzicht wel! Het Nationaal Park Tierra del Fuego bezocht, erg mooi, hier hebben we een trail gelopen langs een mooi meer.

Nu zijn we langzamerhand omhoog aan het klimmen. We zitten nu in El Calafate en hebben vandaag een te gekke dag gehad. We hebben een gletsjer bezocht waardoor onze eerste gletsjer geen gletsjer meer mag heten.  We kunnen hier verder over uitweiden maar verwijzen liever naar de foto’s! Het was zo gaaf! We hebben ook op de gletsjer gelopen, heel bijzonder, mooi, uniek en supergaaf!

We leven dus wel met jullie met met die ‘lente’ in Nederland, want de thermolegging van Sanne en de geitenwollensokken van Sander zijn uit onze tas gekomen hier!

Oja… nog meer even snel de blunders dan maar….
Heel bijdehand foto’s maken bij het graf van de ‘bij iedereen bekende’ Evita, en dan ’s avonds toch even stiekem Googlen wie Evita ook alweer precies was.
Je hand in je broekzak steken en hem er dan bloedend uithalen met een nietje erin (!?). (Van wie laten we maar even in het midden).
Dat als er tegen Sanne wordt gezegd: “use your gloves”, zei denkt dat ze haar ijsklemmen op de gletsjer verkeerd gebruikt, maar dat ze gewoon haar handschoen aan moet doen. Zei denkt zelf dat dit komt omdat ze hier helemaal Spaans minded is, en dan zakt je Engels gewoon weg!
Al blijkt toch haar Spaans niet goed genoeg, want we hebben nasi gemaakt met bouillonkruiden…

Valt allemaal mee toch?!

Hier nog even wat reacties op jullie vragen/ reacties!

Wendy & Ronald: hier weer wat leven in de brouwerij, al hebben we gister al even gezellig geskyped! Sandra: ieder verhaal een blundertje…nou bij deze..het is ons weer gelukt!
Rob: speciaal voor jou: niet op maandagochtend! Bijna weekend Kerel ;-)
Petra: gelukkig missen wij niets , want anders waren wij natuurlijk gelijk teruggekomen;-)
Robert-Jan en Mandy:  We zijn benieuwd naar de babykamer!
Wendy: hoe je je vinger kneust met het doodslaan van een mug: een geïmproviseerde vliegenmepper (folder) en een missschatting in de afstand slappe folder – muur.
Gerard en Priscilla: geen avonturen en blunders van ons gewend dan zien jullie ons te weinig;-)!
Martin: Die nachtbus was zeker relax, helemaal plat liggen, tis alleen als slapen in een vliegtuig met turbulentie.
Marije, Irghin & Finn: Nu wel beetje jaloers? ;-)
Gerrit & Janneke: We hebben ons stempeltje gehaald hoor in Ushuaia!
Oma: Wat leuk dat ons verhaal wordt voorgelezen, zo blijft u mooi op de hoogte!

Aan iedereen: leuk dat jullie ons verslag lezen en zoals je weet de foto’s staan weer onder kopje foto’s / diashow!

Hasta Luego en een fijn paasweekend!

1. Sandra:
    28 maart 2013
    Whow wat gaaf die gletsjers! En de pinguins, heel bijzonder lijkt me!
    Volgens mij genieten jullie met volle teugen..!:-)
    Heb je inmiddels een nieuwe backpack gescoord Sanne?
    Ik kan niet wachten op het volgende verhaal! Have funnnn! Liefs San
  2. MaJoke:
    28 maart 2013
    Super! Mooi verhaal, opgeleukt met blunders en helemaal compleet en indrukwekkend met de foto's erbij. Jullie laten ons echt meegenieten!
    Ik zit hier aan deze kant ook te googelen hoor: hoe heet zo'n beest; wat zijn de temperaturen nu; 'maps' (lees 'meps' ;-) ) om me te oriënteren en ja, ik moet eerlijk zijn, ik heb het verhaal van Evita er ook nog even bij gehaald. Jaja, jullie houden me wel bezig.
    Maar ga zo door, we kijken er iedere keer weer naar uit. Geniet!
    Liefs, mama
  3. Marije:
    28 maart 2013
    Hi, echt heel mooi hoor!!! Ja hoor begint toch te kriebelen, hoewel wij natuurlijk met hele andere avonturen bezig zijn ;-)
    Haha Joke, ja ik ben ook al aan het googelen....! Zo leren wij ook weer bij! Ik zie hier ook alweer wat sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen!
    Geniet daar maar goed van al het moois!
    Dikke kuzz van ons!
  4. Wendy:
    28 maart 2013
    Wat gaaf zeg!! Jaloers, jaloers!! Mooie foto's ook!!! Heel veel plezier tot aan het komende verhaal! :-) En die blunders... goede input voor een reisblunderboek! Ps: Scrat nog tegen gekomen? :-D
  5. Marjolein en Mink:
    28 maart 2013
    Ik zag op school al op de mail dat er weer een nieuw verhaal was. Ik wilde het bijna gaan lezen, maar dacht: Nee, ik moet er even goed voor gaan zitten. Dus zit nu lekker op de bank te genieten van jullie avonturen. Zo begint een lekker lang paasweekend goed. Geniet van jullie ervaringen, want die zijn echt geweldig zeg!
  6. Ineke:
    29 maart 2013
    Fantastisch om te lezen! En die foto's....zeggen meer dan 1000 woorden. Jullie zijn echt op een heel mooi stuk aarde, prachtig! Geniet lekker verder en op naar de volgende story! X ien
  7. Kees en petra:
    Hoi Sanne en Sander

Hartstikke leuk die verhalen. Ik krijg het gevoel of ik zelf een beetje mag meereizen.
    Hier in Nederland blijft het ook maar rond het vriespunt. Dat wordt met Pasen bevroren eieren rapen.
    Dit blok gaat straks een mooi reisboek worden.
    We kijken al uit naar het volgende spannende verhaal.

Petra Kees Bart Anouk
  8. Petra:
    Ha Sanne en Sander,
    Geweldig om met jullie "mee te mogen reizen". Zo doorstaan we de kou wat makkelijker hier! ;-)
    Nog steeds aan het trainen in de vrieskou hier, afgelopen zondag 35 km Sander, dus ik ga het gewoon doen op 14 april, twee vingers in mn neus! ahum.... hahaha! Je hoort wel hoe ik het er vanaf breng.
    Veel plezier daar en geniet van alle ervaringen. Doen wij ook van jullie verhalen! :-)
    Groeten,
    Petra
  9. Wendy:
    30 maart 2013
    Hey travelers,

Want een gave verhalen weer! En we leren zelfs dingen uit jullie verhalen! Super! Ik ben blij dat jullie het naar jullie zin hebben! En idd de foto's spreken voor zich! Echt helemaal geweldig! Geniet er van en we kunnen niet wachten op het volgend verhaal!
  10. Aad & Marianne Oostrom:
    2 april 2013
    Hallo Sanne & Sander,
    Mooie reis ! Heel leuk die reisverhalen en foto's.
    Hopelijk kunnen jullie ooit nog wennen aan de relatieve rust in Nederland.
    Veilige voortzetting en finale landing (tzt) gewenst.

groet,

Marianne & Aad
  11. Marieke:
    2 april 2013
    Hey Sanne & Sander,

Echt super leuk om over jullie belevenissen (en blunders) te lezen! En die foto's, damn! Hoe mooi ken de wereld wezen! :-) Echt geweldig! Ik zal jullie site even beter in de gaten houden, want ik liep gewoon één, misschien ook wel bijna twee reisverhalen achter?!! Veel plezier jullie en tot het volgende verhaal en foto's! Kijk ernaar uit!
  12. MaJoke:
    5 april 2013
    Oma: "Ik vind het zóóó bijzonder dat jullie dit doen... en dat jullie dit allemaal dúrven!" Liefs van oma.
  13. Gerard en sylvia:
    19 april 2013
    Wij krijg gelijk weer zin om op vakantie te gaan.
    moet nog even wachten.